Fantasy Online Pomoc

[ Wróć do Gry ]


Index


Wstęp


Gry zawsze sprawiały najmłodszym wiele zabawy i radości. Często bywało też że i nieco starsze dzieci dobrze bawiły się grając w łamigłówki i zagadki. Tak było do momentu aż ktoś wpadł na pomysł stworzenia pierwszego systemu gier RPG. To właśnie w nim nastolatkowie jak i osoby już dorosłe odnalazły tak nie zapomniany urok gier z ich wczesnego dzieciństwa - choć w bardziej dorosłej formie. Od tamtego czasu, gry RPG przebyły ogromną drogę, od pierwszych papierowych systemów, przez tekstowe RPG'i komputerowe, pierwsze graficzne gry, i gry z grafiką 3d. Każda nowa generacja gier, zaczynała wypierać starą. Lecz gdy stało się jasne że boom internetowy zaczyna ogarniać świat, bardzo dużo ludzi zaczeło grać przez sieć. Powstały pierwsze gry sieciowe i pierwsze gry przeglądarkowe. Lecz dopiero język PHP, wspierany bazami mySQL pozwoliły grą przeglądarkowym rozwinąć skrzydła. Najpierw powstawały gry tekstowe, następnie graficzne i flashowe. Pozwalając coraz to młodszym pokoleniom graczy, grać w coraz nowsze i lepsze gry via WWW. Lecz dzięki coraz łatwiejszemu dostępowi do szerokopasmowego internetu, o w zasadzie nieograniczonym transferze - na rynku gier zaczeły dominować gry MMOrpg, które kożystając z technologii klient#serwer pozwalały i nadal pozwalają grać ogromnym rzeszom ludzi z całego świata w coraz nowsze i lepsze tytuły. Przez co gry via WWW, przestały być tak populatne i tak liczne.
Ale co z radością z grania? Okazuje się że w wielu przypadkach to co nowe, wcale nie daje aż tak wielkiej radości jak to co starsze, prostrze i z pozoru gorsze. Mimo większesz interaktywności z graczem, bardziej rozbudowanego systemu i piękniejszej grafiki, nowe gry nie dają aż takiej radości jak stare klasyki. Często domeną nowych gier oprócz tych zalet wymienionych wcześniej, bywa coraz większa frustracja, misje nie do przejścia, aż nazbyt skomplikowany i rozbudowany system. Gry w dzisiejszych czasach nie dają aż tak dużej radości z odkrywania nowego świata jak kiedyś. Ich piękna grafika ogranicza naszą wyobraźnię i nie pozwala skupić się na fabule.
Coraz częściej sięgamy po stare tytuły gier, które mimo swojego wieku i starej technologii mają tą iskrę w sobie, która nie pozwala nam oderwać się od ekranu monitora. W dzisiejszych czasach przeżywamy dosłowny renesans starych gier. Liczę na to że i gry przeglądarkowe odrodzą się jak feniks z popiołów i odzyskają choć część swojego starego blasku.

Ta gra jest bazowana na silniku "Dragon Knight", i jest to prosty, klasyczny RPG w którym do wyboru mamy jedną z trzech profesji (o profesjach będzie nieco niżej). Cel gry jest także bardzo prosty - należy stać się jak najlepszym, uzyskać jak najwięcej doświadczenia i zwiedzić cały świat, pełen potworów, różnych miast i graczy. Jeżeli liczysz na piękną grafikę, oszałającą muzykę, albo super wypaśne bronie itp. To na pewno nie jest to miejsce dla ciebie. Żeby grać w tą grę należy mieć wyobraźnię, chęci i trochę wolnego czasu.
Gra na pewno na w sobie trochę błędów, brak jej też pożądnej fabuły. Ale kto by się tym przejmował, jeżeli mamy dla siebie cały nie odkryty jeszcze świat i ogromną rzeszę graczy, którzy na pewno pomogą oraz sami też możemy tą grę współtworzyć!
W zasadzie to tyle ode mnie. Życzę miłej zabawy~!
Ryan

[ Index ]


Klasy Postaci

W grze mamy do wyboru trzy klasy postaci. Głównymi różnicami pomiędzy nimi są: szybkość zdobywania poziomów, ilość życia, ilość punktów magii oraz ilość zaklęć, których możemy użyć. Poniżej znajduje się krótki opis każdej z klas postaci.

Mag Wojownik Paladyn [ Index ]


Poziomy Trudności

Fantasy Online pozwala na granie, na jednym z trzech poziomach trudności. Wszyscy przeciwnicy w grze posiadają statystyki bazowe, które zostają zwiększone wraz z poziomem trudności. Przykładowo przeciwnik, który na poziomie łatwym ma X punktów ataku, na poziomie średnim będzie ich miał X*1,2 (lub X*120%), oczywiście wraz z większym poziomem trudności, zwiększają się też inne statystyki jak i ilość doświadczenia zdobywanego za pokonanie jednego przeciwnika i ilość złota, które zabieramy. Oto lista poziomów dostępnych w grze: [ Index ]


Miasto

Gdy po raz pierwszy zalogujemy się w grze, pierwszym miejscem w którym lądujemy jest miasto w centrum naszego świata. Może ono nazywać się np.: Midworld, lub jakkolwiek inaczej. W tym mieście jak i w każdym innym, możemy kupować broń, mapy do innych miast i odpoczywać w gospodzie. W tym miejscu też widzimy ogłoszenia administratora oraz chat. Czasami możemy mieć też dostęp do wielu innych opcji, takich jak loteria, bank czy dostępne zadania. Wszystko zależy od ilości modyfikacji w silniku gry.
W gospodzie za niewielką opłatą możemy odpocząć i zregenerować swoje siły do maksimum, każde miasto ma inną cenę w gospodzie. U handlarza możemy kupić broń, zbroję oraz tarczę, w różnych miastach są różne przedmioty do kupienia. Czasami przedmiot który znajduje się u handlarza jest oznaczony czerwoną gwiazdką, oznacza to że jest to przedmiot natchniony, który zmienia pewne atrybuty gracza np.: dodaje 50 punktów życia (HP). Za to u kartografa możemy kupić mapy do innych miast, dzięki czemu będziemy miogli szybciej i bezpieczniej przemnieszczać się po świecie.

[ Index ]


Eksplorowanie Świata I Walka

Kiedy już skończysz w mieście, możesz zacząć eksplorować świat. Używasz do tego celu przycisków z lewej strony ekranu oznaczonych : Północ, Południe, Wschód i Zachód. Cały świat to tak naprawde ogromny kwadrat podzielony na cztery mniejsze kwadraty o boku 250 pól. Każde pole to jeden krok twojej postaci. Pierwsze miasto zwykle usytuowane jest w punkcie (0N,0E). Klikając na przycisk "Północ", zmieniasz swoją pozycję na (1N,0E). Klikając na przycisk "Zachód", zmienisz swoją pozycję na (1N,1W). I właśnie w ten sposób poruszasz się po świecie. Oczywiście przy każdym kroku możesz natknąć się na przeciwnika. Poziomy przeciwników zwiększają się o jeden wraz z kolejnymi pięcioma polami od punktu (0N,0E).

Wędrując po świecie często będziesz natykał się na przeciwników, jak w każdym RPG. Walka odbywa się turowo, gdzie podczas swojej tury możesz zaatakować przeciwnika tym co masz w rękach (lepiej mieć jakąś broń kupioną od handlarza), albo użyć jednego z zaklęć, wybierając je z listy. W ostateczności możesz spróbować uciec jak najgorszy parszywy tchórz. Gdybyś jednak podjął walkę i pokonał potwora, uzyskujesz wtedy punkty doświadczenia oraz złoto. Lecz jeżeli nie uda ci się, to niestety tracisz połowę posiadanego przy sobie złota i wracasz do miasta. W rzeczy samej wszystko jest dość prostę i nie ma tu wiele do wytłumaczenia.

[ Index ]


Statystyki I Panele Boczne

W grze mamy dwa panele boczne: lewy, który informuje nasz o naszej pozycji, kierunkach w które możemy się udać, wykupionych mapach do miast, oraz linkach do forum, pomocy, zmiany hasła itp.; mamy też panel prawy, na którym widzimy imię naszej postaci, nasz poziom, trzy słupki informujące nas o zmęczeniu naszej postaci, nasz ekwipunek i dostępne zaklęcia.

[ Index ]


Przedmioty i Looty

Kliknij tutaj aby przejść do podstrony.

[ Index ]


Przeciwnicy

Kliknij tutaj aby przejść do podstrony.

[ Index ]


Zaklęcia

Kliknij tutaj aby przejść do podstrony.

[ Index ]


Poziomy

Kliknij tutaj aby przejść do podstrony.

[ Index ]


Podziękowania EN

[ Index ]



Please visit the following sites for more information:
Se7enet (Jamin's homepage)
Dragon Knight (official DK homepage)
Forums (official DK forums)

All original coding and graphics for the Dragon Knight game engine are © 2003-2005 by Jamin Seven.

[ Index ]